اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

کاریکاتورهای دیدنی به مناسبت آلودگی هوای تهران (45 عکس)

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اگرچه قوانین زیادی برای پیشگیری از آلودگی هوا داریم اما گاهی می‌بینیم با لابی‌هایی که صورت می‌گیرد اجرای قوانین به تأخیر افتاده و اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مناظره چه کسانی در آلودگی هوا مقصرند؟ اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از مباحثی است که امروزه سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده و در محافل بین‌المللی روی آن کار می‌شود.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از تحقیقات دانشمندان دنیا که نتایجی نیز در پی داشته است، گفت: آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان اعلام کرد که دود دیزل سرطان‌زا است و گاز‌های ناشی از احتراق مستقیم خودروهای دیزل جزو گروه اول ترکیبات سرطان‌زا قرار می‌گیرد و ما در کشور هیچ سیستمی برای کنترل این نوع آلودگی نداریم.

نماینده شهرداری تهران در مناظره الودگی هوا به گزارش دیگری از آژانس تحقیقات سرطان اشاره کرد و گفت: همین آژانس امسال اعلام کرد که آلودگی هوا سرطان‌زا است در صورتی که تا الان هیچ مؤسسه معتبر بین‌المللی به صراحت به این مسئله اشاره نکرده بود.

وی ادامه داد: همچنین تحقیقات دیگری برای بررسی آمار بیماری‌ها و مرگ در سال 2008 تا 2011 در بین 25 شهر 12 کشور اروپایی و روی 39 میلیون جمعیت انجام شد که نشان داده 19 میلیون مرگ ناشی از آلودگی هوا در این جمعیت اتفاق افتاده و باید بحث آلودگی هوا را جدی گرفته و ریشه‌ای به آن پرداخت.

رشیدی به این نکته نیز اشاره کرد که ما در کشور تجارب موفق نیز داشته‌ایم چرا که پس از حذف سرب از بنزین از سال 89 شاهدیم که غلظت سرب از استانداردهای بهداشتی در سطح هوا پایین‌تر آمده و اگر چه هنوز با غلظت بالای مونواکسید‌کربن در مناطق پرترافیک در دست و پنجه نرم می‌کنیم اما وقتی وارونگی هوا رخ می‌دهد گاز مونواکسید کربن از استانداردهای بهداشتی بالاتر نمی‌رود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اذعان داشت: کارهایمان آن طور که باید شتاب لازم را نداشته ضمن اینکه استانداردهای هوا هر چند سال یکبار بازنگری می‌شود و اگر اکنون استانداردها را به روز کنیم 7 ـ 8 سال دیگر قطعا هوای ناسالمی داریم.

همچنین در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه تکالیفی تعیین شده که به آلودگی هوا رسیدگی شود اما گاهی می‌بینیم با لابی‌هایی که صورت می‌گیرد اجرای قوانین به تأخیر می‌خورد اما یک اصل کلی وجود دارد که آلودگی هوا را باید از منبع کنترل کنیم و اگر آلودگی در هوا رها شود هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 15 آذر 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.